31.3.2025
Linkkibotti auttaa joukkoliikennetiedon etsimisessä

Linkkibotin kanssa pääsee asioimaan klikkaamalla nettisivulta löytyvää, vihreää Linkkibotti-painiketta.
Sähköinen Linkkibotti-palvelu hyödyntää tekoälyä, jonka ansioista verkkosivukävijä voi kysyä palvelulta mitä tahansa joukkoliikenneasiaa. Kysymys esitetään kirjoittamalla se Linkkibotin tekstikenttään.
Botti tuottaa kysymykseen vastauksen tai ohjaa kysyjää etsimään haluttua tietoa oikeasta paikasta. Koska Linkkibotin taustalla on tekoäly, vastaukset voivat joskus olla myös virheellisiä, siksi niiden oikeellisuus kannattaa tarvittaessa tarkistaa fyysisestä asiakaspalvelusta.
Chattibotti-palvelu on Jyväskylän kaupungin vuoden mittainen sähköisen asiakaspalvelun pilottikokeilu, jota testataan Linkki-joukkoliikenteen sekä International House Jyväskylän nettisivuilla.
Kokeilun kautta saadaan tietoa mahdollisista palvelun puutteista ja siitä, minkä tyyppisistä asioista ihmiset Linkin sivuilta tietoa etsivät.
Joukkoliikennepalveluissa Linkkibotin rinnalla säilyvät edelleen ihmiseltä ihmiselle -asiakaspalvelukanavat: Linkki-palvelupiste palvelee ma-pe 10-17 osoitteessa Asemakatu 7 ja puhelinpalvelu p. 014 569 4000 ma-pe 9-12.
Linkkibottiin pääset tutustumaan Linkin verkkosivulla. Jyväskylän kaupungin yhteistyökumppanina chattibotti-pilottikokeilussa toimii Serviceform Oy.
Lisätiedot: kehittämisasiantuntija Chris Heino, p. 050 595 2123, chris.heino[a]jyvaskyla.fi