Fiksun liikkumisen asiakasraadin seuraava tapaaminen on 14.9.2020. Käsiteltävänä aiheena on joukkoliikenteen linjastosuunnitelma.

Jyväskyläläisistä, laukaalaisista ja muuramelaisista koottu Fiksun liikkumisen asiakasraati on kokoontunut Jyväskylän seudulla vuodesta 2018 alkaen. Ennen vuotta 2018 asiakasraati tunnettiin joukkoliikenteen asiakasraatina. 

Asiakasraati on vapaamuotoinen kehittämis- ja keskusteluryhmä. Raadin ideana on toimia suorana vaikuttamiskanavana kuntalaisille. Kokoontumisia on normaalioloissa 4-6 kertaa vuodessa. Keskustelunaiheet liittyvät joukkoliikenteeseen ja muihin fiksun liikkumisen kulkutapoihin, kuten kävelyyn, pyöräilyyn ja fiksuun autoiluun. 

Suoraa päätösvaltaa ei asiakasraadilla ei ole, mutta asiakasraadin ajatuksista ja keskusteluista koottu muistio välitetään päätöksentekijöille tutustuttavaksi. Muistio julkaistaan myös asiakasraadin nettisivulla. Joukkoliikenteen asioissa päättäjänä toimii seudullinen joukkoliikennejaosto, ja Jyväskylän kävelyn ja pyöräilyn asioista päättää kaupunkirakennelautakunta.

Tule mukaan kehittämään joukkoliikennettä, kävelyä, pyöräilyä ja muita fiksun liikkumisen muotoja

Nyt asiakasraatiin etsitään uusia jäseniä, joita fiksun liikkumisen asiat kiinnostavat. Voit hakea mukaan toimintaan vapaamuotoisella hakemuksella, joka sisältää yhteystietosi sekä perustelut sille, miksi fiksu liikkuminen sinua kiinnostaa. Lähetä hakemus sähköpostilla 9.10.2020 mennessä osoitteeseen linkki[at]jyvaskyla.fi.

Hakemusten perusteella valittaviin uusiin raatilaisiin otetaan yhteyttä syksyn 2020 aikana.

Asiakasraati ottaa vastaan myös asukkaiden ideoita

Jos et halua osallistua asiakasraadin käytännön toimintaan, voit lähettää oman aiheesi tai ideasi asiakasraadille Jyväskylän palautepalvelun kautta. Asiakasraadille osoitetut viestit välitetään raatilaisille, jotka voivat tutustua niihin ja ottaa aiheisiin vapaasti kantaa kokoontumisissaan. 

Lisätiedot: palvelupäällikkö Kari Ström, Jyväskylän kaupunki, p. 014 266 5139, kari.strom[at]jyvaskyla.fi