Fiksun liikkumisen asiakasraati

Jyväskylän seudun joukkoliikenteen asiakasraati aloitti toimintansa keväällä 2016. Keväällä 2018 asiakasraadin toiminta laajeni käsittämään joukkoliikenteen lisäksi muitakin fiksun liikkumisen muotoja: kävelyä, pyöräilyä, fiksua autoilua ja erilaisia liikkumisen palveluja. 

Fiksun liikkumisen asiakasraadiksi nimetty porukka kokoontuu noin 4–5 kertaa vuodessa. Joukkoliikenneasioiden lisäksi käsitellään esimerkiksi pyöräbaanoja, kaupunkipyöriä, yhteiskäyttöautoja tms. viisaan liikkumisen aiheita.

Tapaamisissa kuullaan asiantuntijoiden alustuksia ja keskustellaan fiksun liikkumisen kehittämiseen liittyvistä aiheista. Raati voi tapaamisissaan myös jalkautua tutustumaan esimerkiksi alueiden kävely- tai pyöräilyolosuhteisiin. Tavoitteena on saada näkemyksiä fiksun liikkumisen palveluiden ja olosuhteiden kehittämiseen ja parantamiseen.

Asiakasraadin rooli ja tehtävät

Asiakasraati on poliittisesti sitoutumaton toimija, joka kokoontuu muutamia kertoja vuodessa ennalta sovittuina ajankohtina.

Raadin tehtävänä on tuoda asiakkaan ääntä paikallisliikenteen palvelujen kehittämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Tapaamisissa keskustellaan ajankohtaisista asioista sekä palveluiden laatuun ja kehittämiseen liittyvistä asioista. Aikaa varataan myös osallistujien kysymyksille.

Tapaamiset

Fiksun liikkumisen asiakasraadin tapaamiset syksyllä 2020:

  • ma 14.9.

Asiakasraadin muistiot

Asiakasraadin keskustelujen sisällöt kootaan muistioksi, joka julkaistaan tapaamisen jälkeen tällä nettisivulla. Muistiot välitetään raatilaisten lisäksi myös päättäville tahoille, esimerkiksi seudulliselle joukkoliikennejaostolle.

Fiksun liikkumisen asiakasraadit 2020:

Asiakasraati, muistio 10.2.2020 (pdf)

Fiksun liikkumisen asiakasraadit 2019:

Asiakasraati, muistio 11.11.2019 (pdf)
Asiakasraati, muistio 30.9.2019 (pdf)
Asiakasraati, muistio 26.8.2019 (pdf)
Asiakasraati, muistio 15.4.2019 (pdf)
Asiakasraati, muistio 11.2.2019 (pdf)

Fiksun liikkumisen asiakasraadit 2018:

Asiakasraati, muistio 9.4.2018 (pdf)
Asiakasraati, muistio 3.9.2018 (pdf)
Asiakasraati, muistio 5.11.2018 (pdf)

Yhteydenotto asiakasraatiin

Haluatko lähettää asiakasraadille ehdotuksesi käsiteltävästä aiheesta? Tee se palautepalvelun kautta. Viestit välitetään asiakasraadille ja niistä voidaan käydä raatilaisten aloitteesta tapaamisessa keskustelua. Muista, että asiakasraati ei päätä joukkoliikenteen asioista, vaan päätöksentekijä on aina seudullinen joukkoliikennejaosto.