Hyppää pääsisältöön
Kuva
Asiakas Linkki-palvelupisteessä. Kuva Jiri Halttunen
Pääsisältö

Linkki-palvelupiste

Asemakatu 7, Jyväskylä (käynti Forumin sisäkäytävän kautta)

Sijainti kartalla

Aukioloajat

ma 10.00-17.00
ti-pe 10.00-16.00

Poikkeusaukioloajat:
ke 31.5. 10-13

Palvelut

  • Neuvonta ja opastus paikallisliikenteen asioissa
  • Waltti-matkakorttien myynti
  • Waltti-arvo- ja kausilippujen lataukset
  • Päivälippujen myynti (1-60 vrk)
  • Matkakortteihin liittyvä selvittelytyö, kadonneen Waltti-matkakortin sulkeminen ja korvaaminen
  • Linkki-lahjakorttien myynti ja lunastus
  • EdenredePassi ja Smartum -työmatkaetuudet
  • Nettilatauksen aktivointi Waltti-matkakortille ilman arvon veloitusta tai kauden käynnistämistä

Maksutavat: käteinen raha, yleisimmät pankki- ja luottokortit

Puhelinpalvelu

Voit asioida myös puhelimitse, palvelemme sinua ma-pe 9.00-12.00 numerossa 014 569 4000

Asiakaspalautteet

Palveluaikojemme ulkopuolella voit laittaa meille palautetta Jyväskylän palautepalvelun kautta.

Käsittelemme palautteita pääsääntöisesti ma-pe 8-16. Pyrimme vastaamaan palautteeseesi aina mahdollisimman pian.


Waltti-palvelupisteet R-kioskeilla

Laukaan R-kioski
Muuramen R-kioski
Jyväskylä, Kauppakatu 39:n R-kioski
Jyväskylä, Puistokadun R-kioski
Jyväskylä, Asemakatu 5:n R-kioski (Forumin kulma paikallisliikennekeskuksessa)

Sijainnit ja aukioloajat 

  • Waltti-matkakorttien  myynti
  • Waltti-arvo- ja kausilippujen lataukset
  • Matkakortille tehtävät muutokset: kauden pituuden vaihto, kortin oletusvyöhykkeiden vaihto
  • Nettilatauksen aktivointi Waltti-matkakortille ilman arvon veloitusta tai kauden käynnistämistä

Waltti-latauspisteet Jyväskylän R-kioskeilla

Matkakeskuksen R-kioski
Kauppakadun R-kioski (Forum, Kauppakadun katutaso)
Kangasvuoren R-kioski
Voionmaankadun R-kioski
Keltinmäen R-kioski
Vaajakosken R-kioski
Nova Sairaala R-kioski

Sijainnit ja aukioloajat 

  • Waltti-arvo- ja kausilippujen lataukset (kauden pituutta tai maksuvyöhykeasetuksia ei voi latauspisteellä vaihtaa)

Waltti-kauppa netissä

Netin Waltti-kaupassa voi matkakortille ladata itsepalveluna arvoa ja kausilipputuotteita. Asioida voi sekä mobiililaitteella että työpöytäselaimella. Tutustu Waltti-kaupan käyttöohjeeseen (pdf).

Matkakorttia voi ladata Waltti-kaupassa myös ilman rekisteröitymistä. Syötä palveluun matkakortin korttinumero ja valitse oma liikennöintialue.

Käyttö rekisteröityneenä

Waltti-kauppaan rekisteröityminen on edellyttää sähköpostin ja salasanan antamista. Rekisteröitynyt käyttäjä saa käyttöön laajemmat palvelut. Rekisteröityä voi Waltti-kaupan etusivun rekisteröitymispainikkeen kautta.

Yhteen käyttäjätiliin voi yhdistää useita kortteja, ja ladata esim. perheenjäsenten matkakortteja yhden tilin kautta. Käyttäjätiliin yhdistetty kortti on aina suoraan ladattavissa, eikä sitä tarvitse lisätä joka käyttökerralla. Valitsemalla haluamasi matkakortin pääset suoraan kauppaan. Käyttäjätililtä näet myös edelliset lippuostoksesi.

Lippuostosten maksaminen

Lippulataukset maksetaan verkkopankissa. Voit valita maksamisvaihtoehdoksi myös laskun, jolloin saat kuukausittain laskun kaikista ostoksistasi. Laskuun lisätään 2,90 euron laskutuspalkkio. Ostotapahtumasta saat kuitin sähköpostiisi.

Uusi Waltti-matkakortti

Waltti-kaupan etusivulta on ohjaus uuden matkakortin tilauspalveluun. Voit tilata palvelusta henkilökohtaisen matkakortin itsellesi tai taloutesi alle 17-vuotiaalle lapselle. Uudet matkakortit toimitetaan eri palvelusta, joten tarvitset tilaukseen eri tunnukset kuin Waltti-kauppaan. Toimitusaika on normaalitilanteessa 7-14 vrk.

 


Linkki-kummi

- oppaasi paikallisliikenteen käytön opettelussa!

Linkki-paikallisliikenteessä on käytössä oma palvelu aloitteleville joukkoliikennematkustajille. Linkki-kummi toimii vertaistukihenkilönä, joka opastaa ja ohjaa matkustamiseen liittyvissä asioissa.

Palvelu on tarkoitettu esimerkiksi henkilöille, jotka ovat harkinneet Linkin hyödyntämistä kulkemisessaan, mutta aloittaminen jännittää. Linkki-kummi auttaa, jos vaikkapa aikatauluihin, reitteihin, lippuihin, maksamiseen tai auton pysäyttämiseen liittyvien asioiden selvittäminen omatoimisesti tuntuu hankalalta.

Opastuksen ja yhteisen matkustuskerran jälkeen opastettava pystyy käyttämään paikallisliikenteen palveluita itsenäisesti. Säännöllistä tai jatkuvaa matkaseuraa Linkki-kummi ei voi tarjota, kyse on kertaluonteisesta avusta (1-2 krt/ opastettava).

Yhteinen matkustuskerta toimii oppituntina

Linkki-kummipalvelu on maksutonta, maksat opastettavana vain oman matkalippusi. Saat Linkki-kummin yhteystiedot Linkki-palvelupisteestä (Asemakatu 7, kauppakeskus Forum). Sen jälkeen voit sopia tapaamisesta suoraan Linkki-kummin kanssa.

Voit tehdä kummin kanssa yhteisen linkkimatkan esim. usein käyttämälläsi reitillä. Kummi neuvoo ja opastaa tapaamisessanne niissä matkustukseen liittyvissä asioissa, jotka sinua askarruttavat. Toistaiseksi Linkki-kummipalvelua saa vain suomen kielellä.

Linkki-kummi auttaa ja opastaa matkustamiseen liittyvissä asioissa, mutta ei voi toimia esim. asiakkaansa henkilökohtaisena avustajana tai säännöllisenä matkaseurana. Opastettavan tehtävänä on myös huolehtia itse omista tavaroistaan, esim. kauppakassin kantamisesta.

Linkki-palvelupiste
Asemakatu 7, käynti Forumin sisäkäytävän kautta

Aukioloajat

ma 10.00-17.00
ti-pe 10.00-16.00

Poikkeusaukioloajat:
ke 31.5. 10-13

Puhelinpalvelu p. 014 569 4000 ma-pe 9.00-12.00

 

Asiasanat:  
linkki
asiakaspalvelu
palvelupiste
neuvonta
Linkki-kummi