Linkin asiakaspalvelu

Linkki-palvelupiste
Asemakatu 7, käynti Forumin sisäkäytävän kautta
Avoinna ma 10.00-17.00, ti-pe 10.00-16.00
HUOM: to 8.10. klo 12.00-16.00

 

 

Linkki-palvelupiste

Asemakatu 7, Jyväskylä (käynti Forumin sisäkäytävän kautta)

Sijainti kartalla

Avoinna ma 10.00-17.00, ti-pe 10.00-16.00

HUOM: to 8.10. klo 12.00-16.00

  • Neuvonta ja opastus paikallisliikenteen asioissa
  • Waltti-matkakorttien myynti
  • Waltti-arvo- ja kausilippujen lataukset
  • Päivälippujen myynti (1-60 päivää)
  • Matkakortteihin liittyvä selvittelytyö, kadonneen Waltti-matkakortin sulkeminen ja korvaaminen
  • Linkki-lahjakorttien myynti ja lunastus
  • EdenredePassi ja Smartum -työmatkaetuudet
  • Nettilatauksen aktivointi Waltti-matkakortille ilman arvon veloitusta tai kauden käynnistämistä

Maksutavat: käteinen raha ja yleisimmät pankki- ja luottokortit

Puhelinpalvelu

Voit asioida myös puhelimitse, palvelemme sinua ma-pe 9.00-12.00 numerossa 014 266 0114. 

Linkki-palautteet

Palveluaikojemme ulkopuolella voit laittaa meille palautetta Jyväskylän palautepalvelun kautta.

Käsittelemme palautteita pääsääntöisesti ma-pe 8-16. Pyrimme vastaamaan palautteeseesi aina mahdollisimman pian.

Waltti-palvelupisteet R-kioskeilla

Laukaan R-kioski
Muuramen R-kioski
Jyväskylä, Kauppakatu 39:n R-kioski
Jyväskylä, Puistokadun R-kioski
Jyväskylä, Kuokkalan R-kioski

Sijainnit ja aukioloajat 

  • Waltti-matkakorttien  myynti
  • Waltti-arvo- ja kausilippujen lataukset
  • Matkakortille tehtävät muutokset: kauden pituuden vaihto, kortin oletusvyöhykkeiden vaihto
  • Nettilatauksen aktivointi Waltti-matkakortille ilman arvon veloitusta tai kauden käynnistämistä

Waltti-latauspisteet Jyväskylän R-kioskeilla

Matkakeskuksen R-kioski
Kauppakadun R-kioski (Forum)
Kangasvuoren R-kioski
Voionmaankadun R-kioski
Keltinmäen R-kioski
Vaajakosken R-kioski

Sijainnit ja aukioloajat 

  • Waltti-arvo- ja kausilippujen lataukset (kauden pituutta tai maksuvyöhykeasetuksia ei voi latauspisteellä vaihtaa)

Waltti-kauppa netissä

Netin Waltti-kaupassa voi matkakortille ladata itsepalveluna arvoa ja kausilipputuotteita. Asioida voi sekä mobiililaitteella että työpöytäselaimella. Tutustu Waltti-kaupan käyttöohjeeseen (pdf).

Matkakorttia voi ladata Waltti-kaupassa myös ilman rekisteröitymistä. Syötä palveluun matkakortin korttinumero ja valitse oma liikennöintialue.

Käyttö rekisteröityneenä

Waltti-kauppaan rekisteröityminen on edellyttää sähköpostin ja salasanan antamista. Rekisteröitynyt käyttäjä saa käyttöön laajemmat palvelut. Rekisteröityä voi Waltti-kaupan etusivun rekisteröitymispainikkeen kautta.

Yhteen käyttäjätiliin voi yhdistää useita kortteja, ja ladata esim. perheenjäsenten matkakortteja yhden tilin kautta. Käyttäjätiliin yhdistetty kortti on aina suoraan ladattavissa, eikä sitä tarvitse lisätä joka käyttökerralla. Valitsemalla haluamasi matkakortin pääset suoraan kauppaan. Käyttäjätililtä näet myös edelliset lippuostoksesi.

Lippuostosten maksaminen

Lippulataukset maksetaan verkkopankissa. Voit valita maksamisvaihtoehdoksi myös laskun, jolloin saat kuukausittain laskun kaikista ostoksistasi. Laskuun lisätään 2,90 euron laskutuspalkkio. Ostotapahtumasta saat kuitin sähköpostiisi.

Uusi Waltti-matkakortti

Waltti-kaupan etusivulta on ohjaus uuden matkakortin tilauspalveluun. Voit tilata palvelusta henkilökohtaisen matkakortin itsellesi tai taloutesi alle 17-vuotiaalle lapselle. Uudet matkakortit toimitetaan eri palvelusta, joten tarvitset tilaukseen eri tunnukset kuin Waltti-kauppaan. Toimitusaika on normaalitilanteessa 7-14 vrk.

 


Linkki-kummi

- oppaasi paikallisliikenteen käytön opettelussa

Linkki-paikallisliikenteessä on käytössä oma palvelu aloitteleville joukkoliikennematkustajille. Linkki-kummi on henkilö, joka lähtee pyynnöstä opastamaan tottumatonta Linkin käyttäjää ja toimii eräänlaisena vertaistukihenkilönä. Kummin tehtävään kuuluu opastaa ja ohjata matkustamisessa sekä siihen liittyvissä asioissa.

Palvelu on tarkoitettu esimerkiksi henkilöille, jotka ovat harkinneet Linkin hyödyntämistä kulkemisessaan, mutta aloittaminen jännittää. Linkki-kummi auttaa, jos vaikkapa aikatauluihin, reitteihin, lippuihin, maksamiseen tai auton pysäyttämiseen liittyvien asioiden selvittäminen omatoimisesti tuntuu hankalalta.

Tavoitteena on, että opastuksen sekä yhteisen matkustuskerran jälkeen opastettava pystyy käyttämään paikallisliikenteen palveluita itsenäisesti. Säännöllistä tai jatkuvaa matkaseuraa ei Linkki-kummi opastuskerran jälkeen voi tarjota. Kyse on siis kertaluonteisesta avusta.

Yhteinen matkustuskerta toimii oppituntina

Linkki-kummipalvelu on maksutonta, mutta opastettavan tulee maksaa oma matkalippunsa. Opastuksen varaaminen on helppoa: Linkki-kummin puhelinnumeron saa pyynnöstä Linkki-palvelupisteestä (Asemakatu 7, kauppakeskus Forum). Sen jälkeen voi soittaa suoraan Linkki-kummille ja neuvotella hänen kanssaan sopivasta opastusajankohdasta sekä tapaamispaikasta.

Tapaamiskerralla voi tehdä kummin kanssa yhteisen linkkimatkan jollain opastettavan usein käyttämällä reitillä. Matkan aikana Linkki-kummi neuvoo ja opastaa niissä matkustukseen liittyvissä asioissa, jotka askarruttavat. Opastuskertoja voi yhtä asiakasta kohden olla yhdestä kahteen. Toistaiseksi Linkki-kummipalvelua saa vain suomen kielellä.

Vaikka Linkki-kummi pyrkii auttamaan parhaansa mukaan, hänellä ei ole mahdollisuutta toimia opastettavan henkilökohtaisena avustajana tai säännöllisenä matkaseurana. Asiakkaan tehtäväksi jää huolehtia omista tavaroistaan, muun muassa kauppakassien kantamisesta.