Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio

Jyväskylän seudun joukkoliikenne - fiksusti liikkeellä

Waltti-matkakortit ladataan nyt uudessa verkkokaupassa

Paikallisliikenteen Waltti-matkakorttien lataajia palvelee verkossa uusi ja toiminnoiltaan aikaisempaa kätevämpi Waltti-kauppa. Uusi Waltti-kauppa löytyy osoitteesta https://kauppa.waltti.fi ja siellä voi matkakortilleen ladata arvoa ja kausituotteita.

Uusia matkakortteja nettikaupasta ei saa, vaan uuden kortin tilaukset hoituvat jatkossa erillisestä palvelusta https://kortit.waltti.fi. Jos linkki ei vielä toimi, uuden kortin ostosivulle pääsee myös osoitteesta https://nettilataukset.waltti.fi. Linkki kortinostopalveluun löytyy myös uuden Waltti-kaupan kaupan etusivulta.

Ladata voi myös ilman rekisteröitymistä

Waltti-kauppa https://kauppa.waltti.fi on pyritty rakentamaan siten, että kortin lataaminen olisi mahdollisimman helppoa ja nopeaa. Sovelluksen käyttö sekä mobiililaitteella että työpöytäselaimella on pyritty tekemään vaivattomaksi ja yksinkertaiseksi.

Waltti-kaupassa asiakas voi oman mieltymyksensä mukaan valita matkakortin lataamisen tavan:

  1. ilman rekisteröitymistä, syöttämällä pelkästään matkakortin korttinumeron ja oman liikennöintialueen. Tämän jälkeen kortille voi ostaa lipputuotteita.
  2. rekisteröimällä oman käyttäjätilin. Tiliin voi yhdistää useita kortteja, jolloin lisätyt kortit ovat aina heti käytettävissä ja suoraan ladattavissa. Lisäksi edelliset ostokset ovat näkyvissä käyttäjätilissä. Rekisteröityminen on helppoa ja edellyttää vain sähköpostin ja salasanan antamista.

Aiemmin käytössä olleen Waltti-nettipalvelun tunnukset eivät valitettavasti toimi uudessa kaupassa, vaan rekisteröityminen vaatii uudet tunnukset.

Maksaminen tapahtuu verkkopankissa Paytrailin kautta. Ostoksesta lähetetään normaaliin tapaan kuitti asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Waltti-kauppa on käytettävissä suomen lisäksi sekä ruotsin että englanninkielisenä.

Lisätiedot:

2.3.2018Kristiina Pentikäinen

Kommentit (16 kommenttia)

Kirjoittaja
Viesti
Vierailija02.03.2018 18:014 kuukautta sitten

Mukavia tämmöiset uudistukset, kun voidaan vaihtaa järjestelmästä toiseen ilman tarvetta siirrellä asiakastietoja ym., vaan kaikki työ voidaan ulkoistaa käyttäjille. Useamman kortin käytön maksajalle teetti mukavasti töitä rekisteröidä kortit uudellen. Ja ikävintä tietysti se, että tässä tovin kartutettu käyttöhistoria noiden korttien osalta meni sitten taivaan tuuliin. Mutta alkaahan se karttua uudelleen tästä päivästä. Tuo "pikalataus" mahdollisuus on ihan kiva, kunhan kortin sarjanumerot saadaan niin isoiksi, että ne pystyy lukemaan ilman suurennuslasia.

Vierailija02.03.2018 19:134 kuukautta sitten

Surkea kauppa, ei hyväksy vanhaa käyttäjätunnusta.

Vierailija03.03.2018 10:414 kuukautta sitten

ehdottomasti sarjanumero paaaljon isommaksi.

Vierailija04.03.2018 10:064 kuukautta sitten

Miten uudelleen rekistöröinti tapahtuu tässä tyrkytetään ostamaan uusi kortti muita vaihtoehtoja ei näy

Vierailija04.03.2018 10:084 kuukautta sitten

Pitääkö vanha kortti uusia

Vierailija04.03.2018 10:084 kuukautta sitten

Pitääkö vanha kortti uusia

Vierailija04.03.2018 22:144 kuukautta sitten

Toimiiko oikeasti? Latasin arvoa molemmille lapsilleni ja nätisti tuli kaikki vahvistukset sähköpostiin vaan eipä mennytkään arvoa kortille. Kiva lapsen kannalta, kun bussiin noustessa ei olekaan "rahaa" maksaa kyytiä.

Raivotar05.03.2018 10:404 kuukautta sitten

Raivostuttava uudistus! Kuutta korttia hallinnoin ja "sangen iloisena" käyn nakuttelemaan kaikki jäätävän pitkät numerosarjat uusiksi, kunhan saan kersat kiinni kortteineen!

Missään ollut tiedotettu tästä muutoksesta.. kiva tapa saada selville kun olet tsekkaamassa saldoja eikä "sinulla ole kortteja käytössä". Vanha lataussivusto ei myöskään mitenkään infoa olevansa pois käytöstä..

Eihän muuten ennenkään lataus ole samantien netissä näkynyt (vastaan edelliselle viestin laittajalle!) vaan maksu aktivoituu vasta kun kortti luetaan bussissa. Siinä muutaman tovin kestää ja näytöllä lukee "Nettilataus"...

Vierailija05.03.2018 11:194 kuukautta sitten

 

"Lataus siirtyy matkakortille, kun korttia seuraavan kerran käytetään ajoneuvon lukulaitteessa.Tuotteet ovat ladattavissa matkakortille keskimäärin 2 tunnin kuluttua valitun liikennöintialueen joukkoliikenteen bussissa."

Luki latauskuitin loppupuolella sähköpostissa...

Vierailija05.03.2018 16:294 kuukautta sitten

Muutoksesta tiedottaminen on epäonnistunut. Menin osoitteeseen https://nettilataukset.waltti.fi/ ladatakseni kortteja entiseen tapaan, mutta siellä kerrottiin että "Et ole vielä lisännyt kortteja Waltti-nettipalveluun" vaikka olen ladannut siellä kahta korttia jo yli vuoden. Ei tullut mieleen laittaa sinne tiedotetta? Sattumalta löysin sitten uuden kaupan. Uusi kauppa vaikuttaa samanlaiselta kuin entinenkin, eli käyttäjän näkökulmasta koko uudistus on turha.

Vierailija07.03.2018 18:424 kuukautta sitten

Missä hallinnoidaan korttien päivä- ja arvohälytyksiä? Vai hävisikö ko. ominaisuudet tässä mahtavassa uudistuksessa?

valitettavasti asiakas08.03.2018 09:444 kuukautta sitten

On kyllä surkeasti toteutettu järjestelmäuudistus. Ei käyttäjän pitäisi joutua tietoja syöttämään kahteen kertaan. Kaiken lisäksi uuden kaupan osoitelinkki ei avaudu windowspuhelimen oletusselaimessa!

Vierailija08.03.2018 10:044 kuukautta sitten

Olis kiva jos tästä olis jotenkin tiedotettu. Vanhojen korttien tiedot hävinneet vanhasta järjestelmästä! Uuteen järjestelmään uusi rekisteröityminen kortit on lapsilla matkassa. Todella surkeasti hoidettu uudistus, olisi voinut edes sähköpostia laittaa käyttäjille!

Vierailija09.03.2018 09:174 kuukautta sitten

Uusi järjestelmä toimii ihan ok, ja tuntuu olevan tietoturvallisempi kuin vanha (ei maksimimerkkipituutta salasanassa, kuten aiemmassa systeemissä, hohhoijaa Tieto, valoja päälle...).

MUTTA. Miksi asiasta on tiedotettu näin huonosti? Miksei asiakastietoja siirretty suoraan uuteen järjestelmään? Mihin katosivat tarkat korttien seurantatiedot, että milloin korttia on käytetty?

Vierailija09.03.2018 11:004 kuukautta sitten

Kun kerran koko waltti systeemi on mokattu kunnolla, niin pakko kysyä että mitä vanhoille olemassa oleville saldoille tapahtui? Nollautuivatko ne? Tiedotus on kyllä tässä tapauksessa mokattu ihan huolella. Mutta kuka kantaa vastuun?

Kotitehtävä: Itse tekniset virheet tästä uutisesti. Vihje: niitä on.

Linkin asiakaspalvelu09.03.2018 16:054 kuukautta sitten

Kiitos kaikille uutista kommentoineille. Suosittelemme nettikauppapalautteen lähettämistä virallisen palautepalvelumme www.jyvaskyla.fi/palaute kautta. Sieltä saapuneet yhteydenotot menevät suoraan asiantuntijan vastattaviksi ja niihin saa vastauksen mahdollisimman pian, toisin kuin uutisten keskusteluketjujen kommentteihin. Todettakoon tässä yhteydessä, että muutos on tullut ainoastaan netissä tapahtuvaan Waltti-kortin lisälataamiseen, EI itse Waltti-kortteihin, korteilla oleviin saldoiihin tai latausten aktivoitumiseen autoissa - ne kaikki ovat pysyneet samoina kuin ennen.

Vinkki: korttinumerosta voi ottaa kännykkäkameralla kuvan, jos itse fyysinen kortti ei ole uuteen palveluun rekisteröitymisen hetkellä paikalla. Kännykkäkuvaa on myös mahdollista suurentaa, niin numerot saa helpommin näkyviin.

Kaikki palautteet on välitetty valtakunnallisen Waltti-kaupan palveluntuottajalle. Palvelu ei ole vielä lopullisessa kehitysvaiheessaan vaan vasta käyttöön otettu, joten kehitystä tapahtuu vielä jatkossakin. Uudesta nettikaupasta on tullut runsaasti myös positiivista palautetta, moni on ollut sitä mieltä, että lataaminen on rekisteröintivaiheen jälkeen aiempaa helpompaa ja nopeampaa.

Pahoittelemme, että tieto kauppauudistuksesta ei tavoittanut kaikkia käyttäjiä ennen vanhan latauspalvelun sivulle menemistä. Tieto uudesta latauspaikasta sivuilla kyllä oli, mutta sitä ei ollut laitettu riittävän selkeästi esille, nyt näkyvyyttä on parannettu. ystävällisin terveisin Linkin asiakaspalvelu

Järjestäjä, liikennöitsijä ja päätöksenteko

 Linkki-palvelupiste
paikallisliikenteen asiakaspalvelua

Avoinna ma 10-17, ti-pe 10-16

HUOM: poikkeavat aukioloajat
- to 21.6. klo 10-13
- 6.8.-14.9. ma-ke klo 10-17 ja to-pe klo 10-16

Asemakatu 7, Jyväskylä
p. 014 266 0114

Yhteydenotot aukioloaikojen ulkopuolella:
Jyväskylän kaupungin palautepalvelu


Copyright © 2018 Jyväskylän kaupunki. Sivun alkuun

Linkki » Linkki » Uutiset » Waltti-matkakortit ladataan nyt uudessa verkkokaupassa