Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio

Jyväskylän seudun joukkoliikenne - fiksusti liikkeellä

Ongelmia Waltti-matkakorttien nettilatausten tiedonsiirrossa

Joukkoliikenteen järjestäjä sai maanantai-aamuna 12.9. tiedon ongelmista, jotka liittyivät Waltti-matkakorteille nettipalvelussa https://nettilataukset.waltti.fi viikonvaihteessa 9.–11.9. tehtyjen lipputuotelatausten aktivointiin. Viikonloppuna asiakkaiden Waltti-matkakorteille lataamat kausiliput tai arvo eivät näkyneet lainkaan Linkkien kortinlukulaitteilla.

Syyksi selvisi ulkopuolisen palvelutuottajan palvelimella ollut tiedonsiirto-ongelma, joka saatiin nopeasti korjattua. Vaikka yhteydet ovat nyt kunnossa, vika voi näkyä nettilatausten aktivointiongelmina vielä pahimmillaan parin päivän ajan. Viivästykset johtuvat koko viikonlopun aikaisen tietomäärän siirtämisestä Linkkien kortinlukulaitteille maanantaipäivän aikana sekä maanantain ja tiistain välisenä yönä. Linkeissä ei ole online-tietoliikenneyhteyksiä, siksi tietojen päivittäminen kaikkien autojen kortinlukijoille kestää aikansa.

Mikäli haluaa viikonvaihteessa ja alkuviikosta tekemänsä nettilatauksen mahdollisimman nopeasti käyttöön, asia hoituu myös Linkki-palvelupisteessä (Asemakatu 7, kauppakeskus Forum) sekä Jyväskylän Sokoksen lipunmyynnissä. Linkki-palvelupisteeseen voi olla yhteydessä myös nettilatausten aktivointivian aiheuttamissa ongelmatilanteissa.

Lisätiedot: kuljetussuunnittelija Toni Tamminiemi, p. 014 26 64021, toni.tamminiemi[at]jkl.fi

12.9.2016Kristiina Pentikäinen

Kommentit (2 kommenttia)

Kirjoittaja
Viesti
Vierailija13.09.2016 21:127 kuukautta sitten

Taas yksi Tiedon toimittama järjestelmä erittäin surkealla tasolla. Koko Waltin käytettävyys on erittäin huono. Ohjeet onnettomat, korteille ei saa nimiä pitää muistaa lasten kortit 15-numeroisista koodeista ym ym. Kaupungin tulisi laittaa toimittajan suuntaan painetta että järjestelmä saadaan kelvolliselle tasolle.

Vierailija14.09.2016 21:197 kuukautta sitten

Ottaa päähän! Ei toimi taaskaan verkossa kortin arvolataus ja aamulla pitäisi päästä linja-autoon. Ei ole käteistä ja lähin automaattikin on 4km päässä... Ja linja-autoissahan ei edelleenkään toimi visa electron.. Saa nyt nähdä miten sitä töihin pääsee

Järjestäjä, liikennöitsijä ja päätöksenteko

 Linkki-palvelupiste
paikallisliikenteen asiakaspalvelua
ma 10-17 ja ti-pe 10-16
(7.8.-15.9. ma-pe 10-17)

Asemakatu 7, Jyväskylä
p. 014 266 0114
https://s-asiointi.jkl.fi/eFeedback/

Copyright © 2017 Jyväskylän kaupunki. Sivun alkuun

Linkki » Linkki » Uutiset » Ongelmia Waltti-matkakorttien nettilatausten tiedonsiirrossa