Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio

Jyväskylän seudun joukkoliikenne - fiksusti liikkeellä

Joukkoliikenteen sähköinen aikataulu- ja reittiopas on tilapäisesti poissa käytöstä

Joukkoliikenteen Linkki-sivustolta löytyvä sähköinen aikataulu- ja reittihaku on järjestelmämuutosten takia tilapäisesti poissa käytöstä. Poissa käytöstä ovat myös joukkoliikenteen Jyväskylän keskustassa ja keskussairaalalla sijaitsevat aikataulunäytöt. Molemmat pyritään saamaan toimintakuntoon ja käyttöön mahdollisimman pian.

Reittejä ja aikatauluja voi toistaiseksi tutkailla sähköisesti pdf-tiedostomuodossa osoitteessa http://linkki.jyvaskyla.fi/aikataulut. Keskustan pääpysäkeiltä löytyy aikataulut sekä reittikartat, jotka korvaavat käytöstä pois olevia aikataulunäyttöjä. Myös uudet, 11.8.2014–31.5.2015 voimassa olevat painetut aikatauluvihkot jaetaan jokaiseen kotiin viikonvaihteessa 9.–11.8.

Lisätiedot: joukkoliikenneinsinööri Ari Tuovinen, p. 014 266 7593, ari.tuovinen[at]jkl.fi

8.8.2014Kristiina Pentikäinen

Kommentit (20 kommenttia)

Kirjoittaja
Viesti
Vierailija12.08.2014 07:573 vuotta sitten

Eipä ole aikatauluvihkoa näkynyt Keltinmäessä. Bussista sain.

Vierailija12.08.2014 21:523 vuotta sitten

Ei ole näkynyt myöskään Ylä-Myllyjärvellä uutta aikataulua. Onko niiden jakelu vielä kesken?

Tabel14.08.2014 10:113 vuotta sitten

No ei tarvitse jakaa. Paperin tuhlausta, kun menee kuitenkin heti roskiin. Olisi paljon fiksumpaa jos jokainen tarvitseva ottaisi aikataulu itse linkistä.

Vierailija15.08.2014 18:393 vuotta sitten

Suoraan sanottuna aivan käsittämätöntä kuraa. Miksi palvelu on yhä edelleen pois käytöstä? Tämän siitä saa kun jotain yritetään tuottaa julkishallinnon voimin.

Toivotonta17.08.2014 11:143 vuotta sitten

Tabel-nimimerkki:eihän tuo sähköinen aikataulu-linkki ole toiminnassa tällä hetkellä.

Ja aikataulut ei oikein näytä pitävän paikkaansa aikatauluoppaassakaan.

Kristiina Pentikäinen18.08.2014 15:523 vuotta sitten

Kiitokset palautteiden antajille. Jos et ole saanut kotiin painettua aikataulujulkaisua ja sellaisen kumminkin haluat, voit noutaa kirjasen lipunmyyntipisteestä (Linkki-palvelupiste/ Asemakatu 7, Matkahuolto, Sokos ja Jyväskylän Liikenne Oy:n toimisto (Sorastajantie 5). Jakelussa ilmenneisiin ongelmiin voimme reagoida vain, jos saamme jakamatta jääneen talouden postiosoitteen tietoon. Jakeluongelmista voi ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen linkkipalvelupiste@jkl.fi.

Pahoittelemme, että joitakin siirtymävaiheen ongelmia on esiintynyt, pyrkimyksenä on hoitaa palvelut toimiviksi mahdollisimman pian.

Kaisa19.08.2014 10:183 vuotta sitten

Milloinkohan tuo sähköinen palvelu on tulossa toimitaan, voisitteko tiedottaa tilanteesta jotain? Tehdäänkö siellä asian eteen mitään, vai miksi kestää näin kauan?

Vierailija20.08.2014 13:473 vuotta sitten

Voisitteko nyt ihan oikeasti antaa parhaan arvauksenne siitä, milloin reittiopas taas toimii, kiitos!

Vierailija21.08.2014 14:023 vuotta sitten

Saisko edes vanhat reitit siihen jos ette osaa uusia näpyttää järjestelmäänne?

Paperiversio on täysin ala-arvoinen jos yrittää etsiä reittiä paikasta toiseen.

Toivotonta22.08.2014 07:483 vuotta sitten

Nimerkille Vierailija:

yhdyn täysin mielipiteeseesi ja olen samaa mieltä antamistasi palautteistas!

Tartteis tehdä jotain!

Vierailija22.08.2014 08:183 vuotta sitten

Oikeesti, miten palvelu voi olla jo melkein kaksi viikkoa poissa käytöstä? "Järjestelmämuutokset" on huono selitys nykyaikana, varmasti järjestelmän muutos on ollut tiedossa ja testattavissakin jo pitemmän aikaa ennen kuin uudet aikataulut tulivat käyttöön?

Vierailija22.08.2014 14:553 vuotta sitten

Tilapäisesti???

Vierailija22.08.2014 16:163 vuotta sitten

Voisitte edes syöttää nämä infot Google Mapsiin, niin ei tarvitsisi vaivautua odottamaan tämän palvelun avautumista. http://maps.google.com/intl/en/landing/transit/#mdy

TomiJavanainen23.08.2014 10:033 vuotta sitten

Todella huonoa palvelua että näin pitkään on reittiopas poissa käytöstä. Miksei mitään kuulu? Miksei tätä suunniteltu etukäteen käyttökatkoksen minimoimiseksi? Minultakin on jo jäänyt bussimatka väliin, koska paperiaikataulut ovat niin sekavia ja kryptisiä - kävelin mielummin puoli tuntia kuin lähdin selvittämään aikatauluja siitä.

Vierailija26.08.2014 10:093 vuotta sitten

Onko tällä hetkellä toimiva reittiopas lopullinen versio? Esim. aikataulun mukaan linjalla 12K pääsee keskustasta

Kuormaajantielle aamulla klo 5.45, 6,45, 7.15 ja 7.45. Reittiopas antaa ainoaksi vuoroksi 7.15. Nyt kun "päivitys"

on menossa kolmatta viikkoa, niin pitäisikö pyytää jo ammattilaisia avuksi!

Kristiina Pentikäinen27.08.2014 10:433 vuotta sitten

Reittiopas on nyt käytössä, mutta edelleen virheitä valitettavasti ilmenee ja niitä korjataan sitä mukaa kun havaitaan.

 

Järjestelmämuutokset tulivat reittioppaassa pakollisiksi 1.7. voimaan tulleen joukkoliikenteen järjestämistavan muutoksen vuoksi. Taustalla on myös lippu- ja maksujärjestelmän muutos, joka vaatii aikatauludatan siirtämistä valtakunnalliseen Waltti-järjestelmään. Reittiopasongelmien selvittämiseen ovat osallistuneet Jyväskylän kaupungin lisäksi valtakunnalliset yritykset Tieto Oyj., CGI ja Mattersoft - kolmea jälkimmäistä voitaneen pitää jonkinlaisina it-alan ammattilaisina.

 

Joukkoliikenneuudistus aiheutti ja aiheuttaa edelleen palveluihin monia muutoksia, joista osa on saatu vietyä läpi hyvin, osa pienten käynnistysvaikeuksien kautta. Ei ehkä lohduta, mutta eräissä Suomen kaupungeissa muutoksen aihettamat ongelmat ovat olleet Jyväskylää paljon suurempia!

 

Aikaisemmin liikennöitsijä piti yllä reittiopasta ja tiedot siihen tulivat Matkahuollon järjestelmästä. Nyt linkki.jyvaskyla.fi -sivuston reittioppaan toiminnot ovat samat kuin aiemmassa liikennöitsijän reittioppaassa, mutta taustalla olevat järjestelmät ovat vaihtuneet, samoin reittioppaan hyödyntämä datatietokanta. Mahdollisuutta jatkaa entisillä systeemeillä ei joukkoliikenteen järjestäjän vaihtuessa enää valitettavasti ollut.

 

Kaikki ei uudessa systeemissä ole valmista vielä vähään aikaan. Reittioppaan tilapäinen toimimattomuus on yksi keskeneräisyyksistä, joita jonkin aikaa joudumme sietämään. Esimerkiksi vuoden päästä maailma on tältä osin huomattavan paljon valmiimpi - yritetään siis tsempata ja selviytyä!

TomiJavanainen27.08.2014 11:153 vuotta sitten

Kiitoksia vastauksesta. Hämmästelen kuitenkin asiakaspalveluasenteette puuttumista. Sekä ylläolevasta viestistä että henkilökohtaisesta sähköpostivastauksesta puuttui täysin pahoittelut palvelun toimimattomuudesta.

Kristiina Pentikäinen28.08.2014 10:113 vuotta sitten

Hei! Pahoittelut pahoittelujen jäämisestä pois saamastanne vastauksesta: pahoittelemme siis edelleen reittiopaspalvelun osittaista toimintaongelmaa ja pyrimme saamaan virheet korjatuiksi mahdollisimman pian.

Vierailija01.09.2014 08:143 vuotta sitten

Ja sitä vanhaa oli täysin mahdoton pitää toiminnassa siihen asti kunnes saatte uuden toimimaan? Taitaa Tieto taas lisätä tuskaa. Ettekö saa edes perusaikataulua näpyteltyä niin että keskustan pysäkin info-ruuduista näkyisi mihin aikaan on bussit lähdössä ja minne?

Vierailija201.09.2014 08:443 vuotta sitten

Aika paljon on datassa virheitä. Itse olen käynyt läpi jonkin verran aikatauludataa ja raportoinut niistä. It-alan ammattilaisuudella ei taida paljon olla tekemistä datan oikeellisuuden ja sen tarkastamisen kanssa.

Järjestäjä, liikennöitsijä ja päätöksenteko

 Linkki-palvelupiste
paikallisliikenteen asiakaspalvelua
avoinna ma 10-17, ti-pe 10-16

Asemakatu 7, Jyväskylä

p. 014 266 0114
https://s-asiointi.jkl.fi/eFeedback/

Copyright © 2017 Jyväskylän kaupunki. Sivun alkuun

Linkki » Linkki » Uutiset » Joukkoliikenteen sähköinen aikataulu- ja reittiopas on tilapäisesti poissa käytöstä