Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio

Jyväskylän seudun joukkoliikenne - fiksusti liikkeellä

Fiksun liikkumisen asiakasraati

Entinen joukkoliikenteen asiakasraati

Jyväskylän seudun joukkoliikenteen asiakasraati aloitti toimintansa keväällä 2016. Keväällä 2018 asiakasraadin toiminta laajeni käsittämään joukkoliikenteen lisäksi muitakin fiksun liikkumisen muotoja: kävelyä, pyöräilyä, fiksua autoilua ja erilaisia liikkumisen palveluja.

Fiksun liikkumisen asiakasraadiksi nimetty porukka kokoontuu jatkossa noin 4–5 kertaa vuodessa. Joukkoliikenneasioiden lisäksi käsitellään esimerkiksi pyöräbaanoja, kaupunkipyöriä, yhteiskäyttöautoja tms. viisaan liikkumisen aiheita. Tapaamisissa kuullaan asiantuntijoiden alustuksia ja keskustellaan fiksun liikkumisen kehittämiseen liittyvistä aiheista. Raati voi tapaamisissaan myös jalkautua tutustumaan esimerkiksi alueiden kävely- tai pyöräilyolosuhteisiin. Tavoitteena on saada näkemyksiä fiksun liikkumisen palveluiden ja olosuhteiden kehittämiseen ja parantamiseen.

Asiakasraadin rooli ja tehtävät

Asiakasraati on poliittisesti sitoutumaton toimija, joka kokoontuu muutamia kertoja vuodessa ennalta sovittuina ajankohtina.

Raadin tehtävänä on tuoda asiakkaan ääntä paikallisliikenteen palvelujen kehittämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Tapaamisissa keskustellaan ajankohtaisista asioista sekä palveluiden laatuun ja kehittämiseen liittyvistä asioista. Aikaa varataan myös osallistujien kysymyksille.

Tapaamiset

Fiksun liikkumisen asiakasraadin tapaamiset vuonna 2018:

  • ma 9.4.2018
  • ma 7.5.2018 (Pyöräilyviikon yhteydessä järjestettävään Keski-Suomi pyöräilee -seminaariin ja vaikuttajien Pyöräily -retkeen osallistuminen)
  • ma 3.9.2018
  • ma 5.11.2018

Asiakasraadin muistiot

Asiakasraadin keskustelujen sisällöt kootaan muistioksi, joka julkaistaan tapaamisen jälkeen tällä nettisivulla. Muistiot välitetään raatilaisten lisäksi myös päättäville tahoille, esimerkiksi seudulliselle joukkoliikennejaostolle.

Fiksun liikkumisen asiakasraadit 2018:

Joukkoliikenteen asiakasraadit 2017:

Joukkoliikenteen asiakasraadit 2016:

Yhteydenotto asiakasraatiin

Haluatko lähettää asiakasraadille ehdotuksesi käsiteltävästä aiheesta? Tee se alla olevalla, sähköisellä yhteydenottolomakkeella! Viestit välitetään asiakasraadille ja niistä voidaan käydä raatilaisten toivomuksesta keskustelua.

Huomaa, että raati ei suoraan vastaa yhteydenottoosi. Asiakasraati ei myöskään ole palveluista päättävä toimija, esimerkiksi joukkoliikenneasioista päättää seudullinen joukkoliikennejaosto.

Kun haluat palautteeseesi vastauksen, lähetä se aina palautepalvelun kautta!

Palautteet otetaan huomioon joukkoliikenteen kehittämisessä aivan samalla tavalla kuin asiakasraadin kannanototkin.

Keskusteluaiheita ja ideoita asiakasraadille

Ideasi tai ehdotuksesi keskustelun aiheeksi:

Nimesi

Sähköpostiosoitteesi

Järjestäjä, liikennöitsijä ja päätöksenteko

 Linkki-palvelupiste
paikallisliikenteen asiakaspalvelua

Avoinna ma 10-17, ti-pe 10-16

Asemakatu 7, Jyväskylä
p. 014 266 0114

Yhteydenotot aukioloaikojen ulkopuolella:
Jyväskylän kaupungin palautepalvelu


Copyright © 2018 Jyväskylän kaupunki. Sivun alkuun

Linkki » Linkki » Ohjeita ja tietoja » Asiakasraati